Ekonomi

Ocak ayında temel gıda ihracatı 1,03 milyar dolar oldu

Bisküvi-pastacılık, buğday unu, bitkisel yağlar, şekerli ve kakaolu ürünler ile makarna başta olmak üzere temel gıda ürünlerini kapsayan hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve ürünleri branşının Ocak ayındaki toplam ihracatı 1,03 milyar dolar oldu. Ocak ayında 1,1 milyon ton ihracat gerçekleştiren şube, ihracat gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,4 artırarak Türkiye’nin toplam tarım ihracatındaki payını yüzde 33’e çıkardı. Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve ürünler faslında en çok ihracat yapan iller İstanbul, Gaziantep ve Mersin olurken, en çok ihracat yapan ülkeler ise Irak, ABD ve Suriye oldu.

“Türkiye, tarım üreticilerine destek konusunda pozitif yönde farklılaşıyor”

Durgunluk beklentileri, bölgesel savaşlar, iklim krizi ve maliyet artışlarının getirdiği çeşitli risklere rağmen küresel gıda sektörünün 2024 yılına umutlu başladığını vurgulayan Prof. TİM Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Ürünleri Şube Meclis Başkanı Ahmet TiryakioğluDünyadaki gelişmeleri şöyle değerlendirdi:

“Tarımsal girdi maliyetleri artmış olsa da parasal sıkılaştırma programlarının yol açtığı talep daralması nedeniyle küresel gıda fiyatları bir süre daha sakin kalabilir. Bu noktada önemli olan üretici fiyatlarındaki artışın dengelenmesi ve enflasyonla mücadele amacıyla devletlerin tarımsal üreticilere destek vermeye devam etmesidir. “Şu anda Avrupa çapında gerçekleşen çiftçi protestolarının arkasında bu yöndeki talepler var.”

Ortadoğu’daki çatışmaların petrol ve lojistik süreçlere etkisinin ne kadar süreceğinin bilinmediği bir ortamda kritik konulardan birinin tarımsal üretim olacağını dile getiren Prof. TiryakioğluTürkiye’deki gelişmeleri şöyle değerlendirdi:

“Ülkemizde geçen yıl Toprak Mahsulleri Ofisi alımları 13 milyon tonu, Tarım ve Orman Bakanlığımızın tarımsal destek ödemeleri ise 63 milyar TL’yi aştı. Bu süreçte üretimi desteklemek için kamu kaynaklarımızdan yararlanıldı. Tarım ürünlerini işleyen ve ürünlerimizi yurt dışına katma maliyetle satan gıda ihracatçılarımız için en önemli konulardan biri finansmana erişimdir. Bu noktada Eximbank’ın 50 milyar dolarlık destek vaadi, son dönemde finansman maliyetleri artan ihracatçılarımıza güven verdi. “Verim açısından oldukça verimli geçen bir yılda yurt içindeki bu gelişmeler, 2024 yılına büyük hedeflerle başlamamızı sağladı.”

“Türk Gıda İhracatçıları markası tanıtım atağına giriyor”

Temel beslenme alanında Türkiye’nin en büyük firmalarının üye olduğu, farklı bölgelerden 6 ihracatçı birliğinin oluşturduğu Türk Gıda İhracatçıları markasının tanıtım kampanyası hakkında bilgi veriliyor. Tiryakioğludedi ki:

Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve ürünleri bölümünün faaliyet alanı geniş ve güçlü olduğundan, Birliklerimizin çatısı altında uluslararası ölçekte rekabet eden çok büyük markalar bulunmaktadır. Her işletmemiz kendi alanında ses getiren pazarlama faaliyetleri yürütüyor ancak bireysel faaliyetler departmanın ortak algısına istediğimiz kadar katkı sağlayamıyor. 6 İhracatçı Birliğimizin işbirliği, Türkiye’nin dünyanın önde gelen gıda ihracatçılarından biri olarak tanınması yolunda çok değerli bir adım oldu. Bu ay Türk Gıda İhracatçıları markasıyla Dubai’deki Gulfood fuarında olacağız. Potansiyel müşterilerimize yönelik burada düzenleyeceğimiz tanıtım faaliyetleriyle Orta Doğu pazarında Türk malı algısına büyük katkı sağlayacağız..”

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort